onsdag 2 november 2011

Bland mumintroll och TV-människor

Härefter följer en kort sammanfattning av veckan som gått.




Finaste Nikkan och jag har haft en massa trevliga dagar denna veckan. Vi har spelat gitarr, vi har pratat och vi har kollat på dem bästaste filmerna. Och bakat, förstås. Vi har bakat något så fenomenalt mycket. Så här bjuds det på en underbart fin bild på Nikolina, från Lofta café, en solig söndagseftermiddag. Det tycker vi om.



Vi har även varit på finbesök uppe på GTV. GTV står för Gamleby TV-produktion och i deras byggnad sitter det en massa kreativa, jättefina människor. Dem är jättemysiga.




Vi fick en rundtur som tog oss igenom kontrollrummet. Där, som ni ser, sitter GTV och repar inför deras TV-produktion som ska gå av stapeln imorgon, klockan tjugohundra tror jag bestämt. Vi är alla hjärtligt inbjudna.


Viktigt värre är rökmaskinen på GTV, som Adam alldeles lagom finurligt frågade om vi kunde få låna. Det ser ljust ut. Dem är trevliga, dem där GTV:arna.


Idag är det kritik-klass med allas våran mumin-mamma Helena. Vi gillar henne så otroligt mycket. Idag, sade hon, efter det att hon sett våra trötta nunor, ska jag bjuda på frukost. Och det gjorde hon också.






Imorgon går färden mot efterlängtade Skåneland för första gången sedan, ja, det känns väldigt länge sedan. Jessica, Fredrik, Christoffer och jag ska bila ner till Malmö och där ska vi sedan skiljas åt. Åtminstone för stunden. Jag ska hem till mitt älskade Staffanstorp och min fina mammas omslutande kramar. Jag känner att det är läge för en sådan.

1 kommentar: