söndag 16 oktober 2011

Trolling in le Studion

Det har gått en vecka och lite till sedan Johan Westin lämnade oss elever här i Gamleby. Vi sörjer dig, Johan. Men innan han drog som vinden lämnade han oss med ett löfte om att återkomma (vi får väl se) samt en uppgift nu till på måndag. Kort och gott: hårt ljus, mjukt ljus, klassiskt ljus - tre bilder. Här är mitt resultat:


Klassiskt


Mjukt


Hårt


Modell: Jimmy Tang
Assistent: Olivia Burducea



Jag spatserade naturligtvis in i studion med den övertygelsen om att efter alla dessa timmar med ovannämnda ljusmästare, så skulle studio-fotografering vara som en promenad i skogen för mig - lite sådär lagom trevligt och lättsamt. Helt plötsligt skulle jag förstå precis allt. Gissa om jag fick en shock, och en välförtjänt sådan också, haha. Jag kan ju berätta att jag stod där som en och en annan dåre. Pinsamt.


Under veckan som har gått har jag även assat till Jimmy, så här har ni lite behind-the-scenes, skamlöst snodda från Jimmys fina blogg, tagna av allas eran ass-expert, moi.




Jimmy proffsar med en Hasselblad. Gillas!

1 kommentar: