lördag 8 oktober 2011

Studions under

Denna veckan har vi haft besök av ljusmästaren Johan Westin. Tillsammans har vi bott, levt och andats studio. Jag måste få säga att det är en enorm lättnad för mig att äntligen se ljuset (HA.HA.HA). Det har verkligen varit ett par ögonöppnade dagar, to say the least.

Här har ni lite bilder på hur det såg ut när vi jobbade. Dem är egentligen tagna för min egen komihågkomsts skull, men vad vet jag, det kanske är intressant för er andra med.



Westin tar oss igenom konsten att analyser bilder ut ett ljusperspekiv.




Robin modellerar (till sin stora förskräckning!).



Jennifer antar modigt rollen som modell.


Adam assar flitigt.


Jimmy lullar runt.


Markus demonstrerar sina utmärkta modellkvaliteter.



Igår kväll, med allt prat om ljussättning färskt (mer eller mindre) i huvudet, begav Robin, Nikkan och jag oss till skolan för att latja runt lite i studion. Men mer om det senare. Här har ni istället en representativ bild av YH2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar