fredag 21 oktober 2011

I shop therefor I am

Förra veckan blev jag sådär lagom trashad av Johan Westin för mina ljusuppgifter. Det är okej. Vi två ska prata om mina bilder en gång till, så jag hoppas på att få skriva ut dem igen och då förhoppningsvis lyckas övertyga Johan lite bättre.

Nästa fredag har vi deadline på en uppgift med en alldeles underbar titel:




I shop therefor I am, Barbara Kruger. Jag har bloggat om Kruger förut, i min andra blogg och låt mig bara säga: bra jobbat Mr. Mattias.

Uppgiften handlar om produkt-fotografering och kommer att gå ut på att 1) fotografera en produkt med en glansig yta och, 2) frilägga den samt placera in den i en ny miljö.

Efter pepptalk med både Mattias och Janne har jag då kommit fram till att jag ska köra hårt på perfym-reklam. Vilket är lite lustigt då just den sortens reklam mer än ofta får mig att vilja strypa folk. Långsamt.

Jag menar, ursäkta mig men varför tror ni folk där ute att jag som kvinna (eller man) attraheras av en massa nakna, passiva kvinnor med insugna magar och ett bildspråk hämtat direkt ur porrvärlden?




Köp den här produkten så kan just du få kvinnan med vanan att klämma fast närmsta bästa objekt mellan benen?


Jag tackar jag!

1 kommentar:

  1. skulle gärna sett j adore reklamen i detta inlägg, den e smått.. porrig

    SvaraRadera